Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2011 00:37 - Феноменът "блудният син"
Автор: goby3 Категория: Други   
Прочетен: 7380 Коментари: 23 Гласове:
49

Последна промяна: 31.08.2011 08:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Интересен феномен -
завърналият се "блуден син" е по-любим от този,който кротко си е седял дОма и е слушкал.
Запаленият във вярата "неверник" е по-мил от този дето си е четял молитвите преди лягане от дете.
Покаяният "грешник" е по-ценен от праведникът,дето цял живот си е кютал в правият път.
И в Библията е казано,че овчарят ще остави цялото си стадо"примерни" овци и ще се юрне да търси тази единствена,дето все я влече встрани от пътеките и в храсталаците и когато я намери де се е запиляла,тя ще му е по-мила от всичките кротки овчици вкупом.
И това не са само думи!
Когато зъл по природа човек се .... пречупи в сърцето си и стори безкористно добро,само веднъж,то струва повече от ежедневните добрини на добряка по природа .... не знам защо е така,но е така!
Може би,светлината се бори за нови завоевания и когато се пяови такова,то е безценно...
Когато скъперникът дава...
Когато каменният плаче...
Когато подлецът е верен...
Когато злият има милост...
Когато безсърдечният обича...
Когато егоистът се посвети...
***
От една непредвидима, изгубена овца :)





Гласувай:
50



Следващ постинг
Предишен постинг

1. goby3 - 1. nikstan
30.08.2011 00:53
:) За стадо ли се размечта ? :)
цитирай
2. martiniki - поздрави
30.08.2011 07:29
да, така е - Не съм блудната дъщеря и нищо не ми е простено...мислила съм върху това, притчата за блудния син съм чела неведнъж, много малка съм била и ми се е струвало несправедливо - този, който остава при родителите си не е оценен така като онзи, който се запилява по света и го няма, не разбирах това отношение, беше ми криво за големия брат, с времето разбрах, че човек цени само това, което няма...докато го има, го приема за даденост
не знам точно на какво учи притчата за блудния син, дали завръщането му е спечелване за светлината или просто ни показва колко неблагодарни сме хората в същността си
цитирай
3. goby3 - 4. martiniki :) Здравей,
30.08.2011 08:15
аз съм "блудна дъщеря" и НЕ ИЗПИТВАМ НУЖДА нещо да ми бъде прощавано,камо ли,да бъда оценявана(положително или отрицателно).Притчата и аз не знам на какво ни учи точно,но това което знам е,че този който приеме себе си,слуша и следва сърцето си ,вярва си и не се страхува от последствията,не се съобразява,той живее истински,той изпълнява предназначението на живота - търси и греши!
Примерния........той живурка!"Блудния син"си знае цената - оценава себе си високо,като стойностен индивид със собствена воля и път,за това и другите го оценяват високо,послушният син ,той...не си знае цената,няма намерение да си я потърси и открие,по тази причина и околните не го оценяват :)

В края на филма "Легенди за страстта" ,големият,успял в политиката,ПРОСПЕРИРАЩ,женен брат каза на по-малкият(Тристан) - преразказвам по памет : Цял живот съм живял според правилата,Божиите и човешките .... а ти...ТИ!...И въпреки това,всички винаги са обичали повече теб,дори баща ни,когото ти иостави,дори собствената ми жена!"
:) Няма да коментирам :)
цитирай
4. kite333 - Интересен пост,
30.08.2011 09:23
интересни размисли поражда :))
цитирай
5. goby3 - 7. kite333
30.08.2011 09:31
Поражда ти интересни размисли,но си ги пазиш за себе си ;)
цитирай
6. katyia - Всеки ден, всеки от нас, по един или друг начин се бори с един такъв "блуден син"
30.08.2011 10:35
и ми се струва, че това е така, може би защото всички ние, хората, сме несъвършени и инстинктивно ни се иска да успеем да се преборим с трудното, лошото, грозното за да успеем дори за миг да се доближим до къс съвършенство. Или пък е друго, кой знае със сигурност?! В търсенето е истината - в пътя водещ до красотата на живота .... :) Прекрасен постинг goby.
цитирай
7. idealist - На мен пък
30.08.2011 10:49
ми е интересно по какъв повод у теб са се породили тези размисли?
цитирай
8. despinida - Дали съм блудна, не знам,
30.08.2011 11:28
но винаги ме е влечало неизвестното и далечното...
Родово-общинния начин на живот, не ми е по вкуса...предпочитам кратките, мили срещи, в които всички да се радваме на близостта с...и после - всеки по своя път... Така се поддържа фамилната любов...няма конфликти, няма дребнавости, няма досада...
Поздрави!
цитирай
9. kite333 - Мииии да :)))
30.08.2011 12:30
goby3 написа:
Поражда ти интересни размисли,но си ги пазиш за себе си ;)

Иначе ще почна да питам,разпитвам не ти е работа ...
досадна :))
цитирай
10. анонимен - Животът не е справедлив.
30.08.2011 13:05
Затова си прави магариите, хвърляй си къчовете и си реви на воля.:))))
цитирай
11. goby3 - :)
30.08.2011 21:03
Привет на всички и усмивки! :) :) :)
На Идеалиста все това му е интересно - от къде ми хрумват подобни мисли.
Не разбра ли вече,че съм идиот - човек пълен с идеи! :)))
цитирай
12. idealist - Бе то тъй,
30.08.2011 21:49
goby3 написа:

На Идеалиста все това му е интересно - от къде ми хрумват подобни мисли.
Не разбра ли вече,че съм идиот - човек пълен с идеи! :)))

Ама аз търся на крушката опашката! :)))
цитирай
13. goby3 - 13. idealist
30.08.2011 21:52
:) Ами добре,намери я! :)
цитирай
14. pevetsa - Един блуден син те благославя, и ...
31.08.2011 11:57
Един блуден син те благославя, и прости, ако не ти хареса!

http://www.youtube.com/watch?v=pl9V2xL7sYo
цитирай
15. qbylkovcvqt - Винаги изпитвам и потрес, и възх...
31.08.2011 21:45
Винаги изпитвам и потрес, и възхищение когато чета това стихотворение на Дамян Дамянов, за което ме присети с тоя пост:


Приказка

Заспиваше ли? Май че те събудих,
Прости ми че дойдох при теб сега,
Душата ми се стяга до полуда
В прегрътките на своята тъга.
Самичък съм, а тъй ми се говори,
Устата ми залепна да мълча,
Не ме пъди ще си отида скоро,
Дойдох аз тук на бурята с плача.
Ще седна до главата ти ей тука,
И ще ти разкажа приказка една,
В която е заложил зла поука
Един мъдрец от древни времена.
...Един разбойник цял живот се скитал
И нивга не се връщал удома,
Вместо сърце под ризата си скрито
Той носел зла и кървава кама.
Предварвал той замръкнали кервани
И само денем криел своя нож,
Но ножът му от кръв ръжда не хванал,
Човекът като дявола бил лош.
Ала и той един път от умора
Под слънцето на кръстопът заспал,
Подритвали го бързащите хора
И никой до главата му не спрял.
И само малко дрипаво момиче
Лицето му покрило със листо,
Заплакал той за първи път обичан,
Заплакал той - разбойникът. Защо?...
Какво стопило туй сърце студено,
Не стопляно в живота никой път?
Една ръка накарала тогава
Сълзи от кървав поглед да текат.
Една ръка по-топла от огнище
На главореза дала онова,
Което той не бил откупил с нищо,
Ни с обир скъп, ни с рязана глава.
Но ти заспа, а тъй ми е студено,
Туй приказно момиче где е то?
Разбойника то стоплило а мене
Ти никога не стопли тъй, защо?...


цитирай
16. goby3 - 17. qbylkovcvqt
01.09.2011 00:10
:) Разбрала си ме :)
цитирай
17. vesko - добрите синове
01.09.2011 00:29
защо "добрият" син не се зарадва на брат си?
защо се цупи вън?
и се сърди на баща си че не бил заклал и теле за него?

омръзна ми от "добри" хора - те са най-страшната отрова,
ветропоказатели, които за да се покажат добри ще прикрият цялата си злост, похот, черни мисли, омраза.
един "добър" човек, с кариера, с име, с жена постъпва така
"Тогава Пилат, като искаше да угоди на тълпата, пусна им Варава, а Иисуса бичува и предаде на разпятие."
цитирай
18. goby3 - 19. vesko
01.09.2011 00:33
Мале!
Много навътре го приемаш!
Това е добре!
:)
цитирай
19. анонимен - 1. анонимен - Аматьор построи Но...
01.09.2011 00:54
1. анонимен - Аматьор построи Ноевия ковчег, ...
29.08 11:35
Аматьор построи Ноевия ковчег, специалистите построиха "Титаник". Със здраве, специалистке!
цитирай
20. goby3 - ???
01.09.2011 00:57
анонимен написа:
1. анонимен - Аматьор построи Ноевия ковчег, ...
29.08 11:35
Аматьор построи Ноевия ковчег, специалистите построиха "Титаник". Със здраве, специалистке!


К'воооо?Къде го намери това?Познато ми е ....
цитирай
21. hinki - ***
01.09.2011 23:44
Казват, че разликата между блудния син и блудната дъщеря е, че тя не се завръща сама.
цитирай
22. moliv67 - и все пак.
02.09.2011 22:35
не е честно
цитирай
23. goby3 - 24. bogoizbrania
20.09.2011 16:37
:))) Не е вярно :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: goby3
Категория: Други
Прочетен: 2388595
Постинги: 440
Коментари: 5351
Гласове: 33343
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930