Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2018 21:09 - Интересни наблюдения около вехт
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8001 Коментари: 26 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Стана дума в предходен постинг за близостта между нашата дума ВЕхТ и  латинската ВЕТус. Не само звуково , но и по съдържание! Смисълът на двете думи в двата езика е един и същ - .стар!


На италиански стар е vecchio- ВЕКио!
Набива се веднага в  съзнанието Понте ВЕКкио, във Флоренция , над река Арно! Старият мост! Във ВЕКкио, в корена на думата се съдържа век - столетие!  Ами ако столетниците не са пример за старци, кой тогава  е такъв?
Иначе на италиански век е SECOLO-СЕКОЛО!   Звучи доста различно от нашата дума, поради простата причина ,че първите съгласни на век и на секоло са  различни!
Но ако търсим подобна дума на век в съвременните езици от латиногрупата , то, намираме я без затруднение във френския-VECU- ВЕКю- живял!
И следва заключение, подобно на горното!   Да ,столетникът е живял безспорно  дълго, векувал е!!

Някои, в типично нихилистичен стил, ще заключат, че думата ВЕК в Българския   идва от френски и италиански, че е не е по- стара от двеста-триста години!  ВЕКкио -ВЕКю-ВЕК! Век идва от тях!
Да, но при ВЕТус нещата не изглеждат така!
Да раззгледаме стар на латински,  италиански, френски и накрая - Български!

VETus                        VEcchio                         Vieux                            ВЕхТ

ВЕТус                         ВЕккио                          Вийо                            ВЕхТ

Подчертани са, дадени с главни букви,  общите  букви в различните езици.
Ако трябва да определим,  коя е най- близко до латинската ВЕТус, безспорно това е ВЕхТ! Даже остава впечатление, че латинската е заемка, поради отпадането на Х!

Е, малко смешна ситуация се получава, римляните да заемат дума от един късен език, за какъвто би трябвало да се смята   Българският?! 
И като се съпоставят още стотици, дори хиляди подобни думи , се стига много лесно до едно очебийно заключение-че латинският и Българският език са съвременници , за да  има взаимодействие между тях!
Което веднага измества и историята на Българите с векове назад, за да има  контакт  с римляните!....
И напомня за думите на цар Калоян в писмо до папа Инокентий Трети, че той произхожда от стар римски род !? Потвърдено в отговора на папата!...

 Даже не е необходимо , да се мъчи някой, да уверява в правотата на тезата за Българския, че е стар, местен език!!




Гласувай:
32


Вълнообразно


1. vaquero - leonleonovpom2,
15.03.2018 23:32
Да! Пораждат се много въпроси.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
16.03.2018 10:17
vaquero написа:
Да! Пораждат се много въпроси.


Така е!
Тема за специалисти, но те трябва малко да разширят обсега на проучванията Да не ползват готови, лесни данни, а да се поровят в история, езици, генетика дори!

Хубав ден!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Вярно е, много въпроси се поражд...
16.03.2018 10:39
Вярно е, много въпроси се пораждат!
На каква база се счита, че сме пришълци, номади, при положение ,че строим градове, че езикът ни е близък с езиците от романската група!
Че още в трудовете на Омир има имена, които добре се рписват в езика ни и имат смисъл само в него?
Защо специалистите не ги обяснят?!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Разписал се е академикът от+ рег...
16.03.2018 19:40
Разписал се е академикът от " региотналният академичен център "в Бургас!
Кой е ! Задачка?!
Лесен и труден въпрос едновременно!
На който не може да отговори, ще помогна!

Хубава вечер на всички, дори и на " академика" !
Не съм злобар!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Сега си обяснявам много неща! Аз ...
16.03.2018 20:46
Сега си обяснявам много неща!
Аз не знаех ,че има " Регионален академичен център" в Бургас? Изненада ме!

А той бил под носа на най- големия ми приятел!
Сега разбирам!
Бях на тридесет и няколко години, под пет , при всички положения И шефката ми, да е светла паметта и, когато каза ,че трябва отдавна да съм професор!? Повлияна явно от искането на ръководството на" Асенова Крепост" да ме преотстъпи за година и половина?!
Но тук става дума за академици! Ог регионален център?!
Да ,в правото си е академикът от реЖионалния център да ме оценява и недооценява едновременно!
Как мислите, приятели?!

Хубава вечер на всички!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодарност към помпаджиите, че ...
16.03.2018 20:51
Благодарност към помпаджиите, че ме пропускат!!!!
Има и автопомпене, но да не ме броят при него, наистина!
Не искам , да съм например на трето място в класацията, но с авто- или не авто - участие!
Правя им поклон!
цитирай
7. rustam - инж. Симеонов,
16.03.2018 21:14
извън темата на твоите "дълбоконаучни филологични занимания", искам да ти предложа следното:
Понеже като пълен подлец и помияр си позволяваш да драскаш в постинги и коментари името на моя баща, ти предлагам това:
давам ти срок 24 часа да напишеш и публикуваш в блога си извинение за гадориите си.
При положение, че не го сториш, те предупреждавам, че ще разкажа цялата гнусна и позорна от морална гледна точка история с балдъзата ти и жената ти от времето, когато си се курдисал като квартирант в тях.

Капиш?
цитирай
8. leonleonovpom2 - Академикът е активен! Ново по...
16.03.2018 21:14
Академикът е активен!
Ново посещение!
Помогнете му с минуси, коато друго не правите!
цитирай
9. panazea - Лео ,
16.03.2018 21:17
Имаме и стара дума Ветх , Ветхият Завет. Ако потърсим още , ще отрием връзка и паралел и с други древни езици ! Поздрав! Панацея
цитирай
10. leonleonovpom2 - А, ето то академикът!
16.03.2018 21:19
rustam написа:
извън темата на твоите "дълбоконаучни филологични занимания", искам да ти предложа следното:
Понеже като пълен подлец и помияр си позволяваш да драскаш в постинги и коментари името на моя баща, ти предлагам това:
давам ти срок 24 часа да напишеш и публикуваш в блога си извинение за гадориите си.
При положение, че не го сториш, те предупреждавам, че ще разкажа цялата гнусна и позорна от морална гледна точка история с балдъзата ти и жената ти от времето, когато си се курдисал като квартирант в тях.

Капиш?


От регианалният акадечмичен център?
На техникума по автотранспорт в Бургас
Разследван за..пе....
Оставям да допълниш, ако искаш!
Високо морален син та Георги Цъгов, от ОК на БКП...... Да допълниш, ако искаш!
Без коментар!
цитирай
11. leonleonovpom2 - А бе нещастнико, балдъзата е като ...
16.03.2018 21:27
А бе нещастнико, балдъзата е като тебе, ограбила децата ми!
А мен са ме искали за мъж къде ли не, от чужбина -също! Не съм опрял като квартирант да стана зет!

Това се отнася за нейния мъж! Да не разказвам пък аз за него! Предупреди я!
Тя е комплексарка, като тебе, нищо не постигнала сама!

Разкарвай се с комунистическите си гадории!
От снимката ти се вижда що за ч... си
А аз съм бил лице на Института , в който съм учил!Снимката ми е била във вестниците, многократно! Това ,че бях хубавец ми е известно! Дори и сега!
Къде се слагаш бе?~!
С жена ми се оженихме по любов!
За разлика от другите....
цитирай
12. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Панацея!
16.03.2018 21:39
panazea написа:
Имаме и стара дума Ветх , Ветхият Завет. Ако потърсим още , ще отрием връзка и паралел и с други древни езици ! Поздрав! Панацея


Имам нужда от панацея в момента!

Като защита от грозните, алчни и тъпи червени наследници!

Които искат да замлъкна, !
Заради тъпите им напомпени постинги да са на първа линия!
Глупаво!
Аз с тях не се съревновавам, както и на времето!
Искам хора като тебе да ме харесват!
Когато станат такива повече, аз сам ще се оттегля, без покана!
Просто нямам работа с тях!
цитирай
13. rustam - Ей, неграмотник,
16.03.2018 21:46
"навремето" е наречие и е една дума.
Това, от което имаш нужда, е ограмотяване. Четене му е майката, Ванка, четене!
Убавец!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Може би е време!
16.03.2018 21:49
leonleonovpom2 написа:
panazea написа:
Имаме и стара дума Ветх , Ветхият Завет. Ако потърсим още , ще отрием връзка и паралел и с други древни езици ! Поздрав! Панацея


Имам нужда от панацея в момента!

Като защита от грозните, алчни и тъпи червени наследници!

Които искат да замлъкна, !
Заради тъпите им напомпени постинги да са на първа линия!?
Глупаво!
Аз с тях не се съревновавам, както и на времето!
Искам хора като тебе да ме харесват!
Когато станат такива повече, аз сам ще се оттегля, без покана!
Просто нямам работа с тях!


Когато работех в областта на ФИЗИКОХИМИЯТА, с отлични атестации, ясно е, че си нямах работа с комплексари като Рустам и другите ,нему подобни
И те ме ценяха Противоположно на тях, комплексираните!
Сега, комплексари да ме оценят, не постигнели нищо друго, освен да се присмиват над постигналите?....
Може ли да си помисля, както много други ,много по-свестни от такива ......рустамчета!
И имат очи да се появяват и да учат на морал! Морални убийци!
Боже, пази Българя от Рустамчета!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Мерсим, Червенушко!
16.03.2018 22:00
rustam написа:
"навремето" е наречие и е една дума.
Това, от което имаш нужда, е ограмотяване. Четене му е майката, Ванка, четене!
Убавец!


Това е на македонски, знаеш ли го като филолог!

Мислех, че си на нивото на детската градина!
Но, сбъркал съм!
Някъде на нивото на пети или шести клас си!?
Там се учат наречията и дотам си стигнал, за съжаление!

Да ,учеше и Пискова за тях, как се пишат! Но къде е Пискова, къде си ти?!
Да се занимаваш с нишожество като мен?! Не ти ли е обидно!?

Пискова -в Брюксел, наш представител, ти- с мен
А, единственото ти спасение в случая за тебе е само и единствено едно! Оставям на тебе, филолога ,да го откриеш!
Такъв велик, академик! От регионалния академичен център по автотранспорт?! Не е проблем за тебе!
Благодаря ти за безплатната лекция , но не съм ти я искал
В Библията е казано- Не прави непоискано добро!
Според мен , ти не си лош човек ,но си травмиран !
Паднал си от високо, където си се родил
Аз и да съм паднал, съм паднал от нивото ,на което съм се родил!
Въпреки заслугите на прадядо ми, никой от рода не е направил кариера на тяхна база! Но ти няма как да разбереш това!
А аз- най-малко съм се възползвал от заслугите му!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Чакай, чакай, Червенушко!
16.03.2018 22:31
rustam написа:
извън темата на твоите "дълбоконаучни филологични занимания", искам да ти предложа следното:
Понеже като пълен подлец и помияр си позволяваш да драскаш в постинги и коментари името на моя баща, ти предлагам това:
давам ти срок 24 часа да напишеш и публикуваш в блога си извинение за гадориите си.
При положение, че не го сториш, те предупреждавам, че ще разкажа цялата гнусна и позорна от морална гледна точка история с балдъзата ти и жената ти от времето, когато си се курдисал като квартирант в тях.

Капиш?


Какво съм писал за твоя баша!?
Имам памет ,каквато ,ти, манипулаторът нямаш!

Писал съм ,че е отговарял за култрата и образованието в ОК на БКП!
Георги Цъгов И да не е точно това, нямам претенции ,че съм наясно с йерархията там, близко е , при всички положения
Бил е партиен работник?! Или не!
И съм писал ,че съм чувал добри неща за него Нищо повече!
Моля те, копирай, както умееш, какво съм писал конкретно за баща ти!
24 часа ,но ти тук , в тази област, си кадърен и 24 минути ти стигат!
Да те предупредя, леонлеоновпомМ2 не играе в случая!

Аз нямам отношение с него , ако ти имаш, това е друг въпрос!
Но искам мои цитати ,не от питекантропи!
Ако наистина има цитат ,злепоставящ баща ти с някакъв епитет, сложен му от мен ,ще се извиня, дори и заради възрастта му! Това ,че аз съм обект на долни нападки от някой, който е много по-долу от мен ,не е оправдание за мен ! Да адресирам подобни неща към възрастен човек ,който знам само по име и от колежка!
Наистина ще се извиня!
Но съм сигурен че няма!
Дерзай!
цитирай
17. leonleonovpom2 - инж. Симеонов, Коментар № 7
16.03.2018 22:44
rustam написа:
извън темата на твоите "дълбоконаучни филологични занимания", искам да ти предложа следното:
Понеже като пълен подлец и помияр си позволяваш да драскаш в постинги и коментари името на моя баща, ти предлагам това:
давам ти срок 24 часа да напишеш и публикуваш в блога си извинение за гадориите си.
При положение, че не го сториш, те предупреждавам, че ще разкажа цялата гнусна и позорна от морална гледна точка история с балдъзата ти и жената ти от времето, когато си се курдисал като квартирант в тях.

Капиш?

Понеже следиш поантата, да е на мястото си, това не отговаря на пълната истина драги!
--инж. Симеонов!
Сериозен пропуск за абсолютен педант като тебе!
Педант съм написал, не нещо друго, да не го изкилифенчиш?

д- р инж. Иван Симеонов- това е пълният текскт, за тебе, любознателният!
Или имаш друга информация от някоя?! Не и вярвяй, злоупотребява с наивитета ти!
Мога да ти дам първите две цифри от книжката ми за доктор:
20 ......Повече не, на такива като тебе отдавна нямам никакво доверие!
Та бъди толкова любезен, колкото си и педантичен, да пишеш:
д.р инж. Иван Симеонов!
Защо укриваш доктор бе филолого, не съответства на "научните" ти критики ли? Не , не не е по партийна линия получено, бетон е!
Само за тебе се отнася това! изискване Иначе , коментарът ти отива където му е мястото
Капиш ли?

Иначе, ти си върхът, лауреатът на блоговата награда за миналата година!
Почитам те!, лауреате!
цитирай
18. krumbelosvet - Да
16.03.2018 22:46
Когато Папата дойде у нас, ни нарече "благородният български народ". Що не каза "миролябив", "трудолябив" или просто "дълбоко уважаван"?
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
16.03.2018 22:54
krumbelosvet написа:
Когато Папата дойде у нас, ни нарече "благородният български народ". Що не каза "миролябив", "трудолябив" или просто "дълбоко уважаван"?


Аз папата по друг повод коментирам и го има в архивите
Че Калоян, крал или цар , е от древен римски род , че го е проверил и ,че е така!
Санкта веритас!
Ако не вярвам на папа, ти ме посъветвай на кого да се вярва!
А, ако е Рустам, възгеч, но пасаран!

Хубава вечер ти пожелавам!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Е, както казва Левски, олайнени- ...
16.03.2018 23:09
Е, както казва Левски, олайнени- това е думата му, се постингът ми, но при липса на друг, по- сериозен интерес , природада не търпи празно място,
Явяват се майсторите по процеса- горният!
Да се възползват!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Пищи каквото искаш! Да, пищи, Червенушко!
16.03.2018 23:55
По точно, ти не можеш да пишеш нещо на база собствени размишления, затова си и лауреат на блоговата натрада, може да препредадеш нещо от някой!
Приемам и от сестрата на брат ти сведения зя мен
Но категорично отхвърлям и пращам на боклука сведения от някой или някоя, превел/а/ два милиона евро в швейцарска банка, в деня ,в който са получени
Курви не приемам и не искам да ме учат на морал
Да си броят крадените пари там и да не се завнимават с мен
Защото.....
цитирай
22. barin - Здравей, Адаш. Изглежда думата ...
17.03.2018 09:17
Здравей, Адаш. Изглежда думата звучи близко на много езици. Забелязвал съм и други думи, които изглежда нямат нищо общо, а в различните езици са близки по звучене.
Поздрави!
цитирай
23. get - - Защо БЛАГОРОДЕН НИ НАРИЧАТ ЛИ ... латинците в лицето на папата ... ?
17.03.2018 11:24
leonleonovpom2 написа:
krumbelosvet написа:
Когато Папата дойде у нас, ни нарече "благородният български народ". Що не каза "миролябив", "трудолябив" или просто "дълбоко уважаван"?


Аз папата по друг повод коментирам и го има в архивите
Че Калоян, крал или цар , е от древен римски род , че го е проверил и ,че е така!
Санкта веритас!
Ако не вярвам на папа, ти ме посъветвай на кого да се вярва!
А, ако е Рустам, възгеч, но пасаран!

Хубава вечер ти пожелавам!


... ЗАЩОТО В ЛАТИНСКИЯ ЕЗИК - БЛАГО и ПЪРВО + РОДЕН >>> СА СИНОНИМНИ(!) >> и второ СА >> РАВНОЗНАЧНИ - > ЗВУЧ(и)/ЧАТ: "PRIMI+GENUS" ==> Първата част (от двусъставната дума) отговарящо на нашето ПРЪВ(прав) ... ВТОРО(то) = е синонимна(та) на две много стари наши думи ЖЕНА и ЖЪНА(Жетва - в смисъл ПРОИЗВЕЖДАМ или ПОРАЖДАМ)!

- С други думи и като превод ЗА неразбиращите латински - ПАПАТА се е опитал/тоест/ни е казал "ВИЕ ПЪРВО-РОДЕНИТЕ(което е и за Народ(стар) и за Произход(на човек - по смисъла правилото на "майората"- средновековие?) !)" ... което СМИСЛОВО Е Й(отговаря на две понятия) ... БЛАГОРОДНИТЕ = ПЪРВОРОДНИТЕ(в латински език)!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Поздрави, Адаш!
17.03.2018 13:51
barin написа:
Здравей, Адаш. Изглежда думата звучи близко на много езици. Забелязвал съм и други думи, които изглежда нямат нищо общо, а в различните езици са близки по звучене.
Поздрави!


благодаря ти за отзива, да така е!
но в случая аз съм се ограничил само до сравнение с езици от латиногрупата !
Това не е пръв постинг по тази тема И думите са хиляди!
Което навежда до сериозни изводи!

Хубав ден, адаш!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Ге, сега се сещам, че жена на гръцки е ...
17.03.2018 14:43
Ге, сега се сещам ,че жена на гръцки е гина!
Да взели сме я от гръцкия и ,за да се различи, сменяме Г с Ж?
Ама ,не може ли да е обратно? Те са взели жена и понеже нямат Ж, заменили са го с Г А е и и се сменят лесно при гръцкия, имат даже три И-та!
Тема обект на теорията на вероятностите, по 50 % -та за двата варианта!?
Но при всички случай поставя въпросителни, както за античността на гърците, така и за нашата" средновековност"
цитирай
26. get - - Според проучванията ми - които (съм правил и правя) за СТАР гръцки ЕЗИК - Същият ... ?
18.03.2018 16:29
leonleonovpom2 написа:
Ге, сега се сещам ,че жена на гръцки е гина!
Да взели сме я от гръцкия и ,за да се различи, сменяме Г с Ж?
Ама ,не може ли да е обратно? Те са взели жена и понеже нямат Ж, заменили са го с Г А е и и се сменят лесно при гръцкия, имат даже три И-та!
Тема обект на теорията на вероятностите, по 50 % -та за двата варианта!?
Но при всички случай поставя въпросителни, както за античността на гърците, така и за нашата" средновековност"


... показва черти, които го характеризират - като КОНТАКТЕН ЕИЗК - тоест, контактния език се получава ОТ СМЕМ//ИНТЕРФЕРЕНЦИЯ - на ДВА НЕРОДСТВЕНИ ЕЗИКА (предположително ЗА НЕГО можем да приемем, че се е получил на БАЗА: Европейско + Семитско миксиране)!

Конкретно до ГИНАЙКА(старо-гръцко) за ЖЕНА ... в другите групи ЕВРОПЕЙСКИ ЕЗИЦИ ИМАМЕ - в стар. индийски документирано за ЖЕНА - Jinayta средновековен фарси(персийски) ЗЕНА - отгаварящи на на нашето българско ЖЕНА?

Лингвистите извеждат прото-коренова от която е производна ЖЕНА - от –Gnew* !
Същата е симслово натоварена в порвъначалното си значение с СМИСЪЛ = ГЪНА ... междувпрочем в този смисъл се превежда и името на "Богиня Г(н)ея" ... на това КАЧЕСТВО НА ГнЕЯ - отговарят и меандровите символики в античното изкуство?

- Това накратко за СЕМАНТИКА+ЕТИМОЛОГИЯ в думата ЖЕНА//Жъна(приплод).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139553
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102602
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031