Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2009 11:20 - Пътят ...
Автор: goby3 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11013 Коментари: 35 Гласове:
24

Последна промяна: 15.01.2016 20:49


В плен съм на първият смъртен грях ... днес съм бясна!!!
Ври ми и кипи!
Така се случва понякога.
 И други грехове не ми липсват, защото гнева ми е предизвикан от наранена гордост!
Колко съм бясна само - ще гръмна! Чак боли от обида - ама на вас ли да разправям, на кого не му се е случвало!
Всъщност, за друго исках да ви говоря днес.
Рядко пиша - обичам да имам какво да казвам.
Предната нощ докато се въртях в леглото измъчвана от греховете си, мислих за много неща (глупости предимно), мислех да ви занимая с тях, но вече почти нищо не помня ... тъпо ...
Тъй де, основното беше, че гадостите са нещо, с което трябва да свикваме!

И нещо за живота беше, в качеството му на пътуване и как колелото се върти и всичко се променя.
И колко несъвършени, грешни и прекрасни сме хората, забили носове в безсмислиците с които се занимаваме! И как сладко и смешно се чудим "Правилно ли постъпвам?", "Греша ли?"..... греша естествено, та аз съм човек, какво друго мога да правя!
Ама в грешките няма нищо лошо ... грешките са супер, защото ... дали са грешки ..."кой, кой да ми каже..."
Абе, грешките са пътят, а пътят трябва да се върви.
А насред безбройните си грешки ... сегиз - тогиз(от време на време) ... току виж сме свършили и нещо както трябва (най-вероятно, без изобщо да разберем даже)!

И друго сякаш схванах в безсънието си - пилците ще се броят наесен ..... кое е право и кое криво, какво сме имали и какво нямали, какво сме взели и какво сме дали и какво ОЩЕ е можело да дадем ....
Но кога ще е "наесен" , дали като видим тунела с бялата светлина, когато уж живота се превъртал като на лента ....
или на оня свят, когато теглят на везна душата, дали тежи повече от перце ....
Не е лесно да си човек.
Лесно няма.

Ако ви се струва, че дрънкам като лунатичка ... то е, защото така правят лунатичките.

Искам само да приложа цитат от Библията-от КНИГА НА ЕКЛИСИЯСТА(проповедника):

"1.Суета на суетите и всичко е суета,
казва проповедникът; 
суета на суетите и всичко е суета!
Каква полза за човека от всичкия му труд, 
в който се труди под слънцето?
Едно поколение преминава,
и друго поколение идва. 
А земята вечно стои.
Също и слънцето изгрява, и слънцето залязва...
И бърза да отиде към мястото,
откъдето трябва да изгрее.
Вятърът отива към юг и се връща към север...
Вятърът постоянно обикаля в движението си
и пак се връща в своите кръгообръщения.
Всичките реки се вливат в морето
и пак морето не се напълва.
На мястото, където отиват реките,
там те непрестанно отиват.
Всичките неща са досадни-
човек не може да изкаже до колко.
Окото не се насища с гледане.
Нито се напълва ухото със слушане.
Каквото е станало, това е, което ще стане.
И което е било извършено, това е, 
което ще се извърши.
И няма нищо ново под слънцето.
Има ли нещо, за което може да се каже:
"Виж! Това е ново!"?
То вече е станало във вековете, 
които са били преди нас.
Не се помнят предишните поколения,
нито ще се помнят по-късните,
сегашните, поколения
сред ония, които ще бъдат след тях.
Аз, Проповедникът, бях цар на Израел в Ерусалим.
И отдадох сърцето си да издиря
и да изпитам чрез мъдростта
всичко, което става под небето.
Тежък е тоя труд, 
който Бог е дал на човешките чада,
за да се трудят с него.
Видях всичките дела, 
които се вършат под слънцето.
И, ето, всичко е суета и гонене на вятър.
Кривото не може да се изправи.
И това, което е недовършено, не може да се брои.
Аз се съвещавах със сърцето си и рекох:
Ето, станах велик и съм умножавал мъдростта си
повече от всички,
които са били преди мен в Ерусалим.
Да! Сърцето ми има голям опит в мъдрост и знание.
И предадох сърцето си, за да позная мъдростта,
и да позная лудостта и безумието.
Но разбрах, че и това е гонене на вятър,
защото в многото мъдрост има много досада
и който увеличава знание, увеличава и печал.
***

3.Има време за всяко нещо,
и срок за всяка работа под небето: 
време за раждане, 
и време за умиране;
време за насаждане, 
и време за изкореняване на насаденото; 
време за убиване, 
и време за изцеляване;
време за събаряне, 
и време за градене; 
време за плачене, 
и време за смеене; 
време за жалеене,
и време за ликуване; 
време за разхвърляне на камъни, 
и време за събиране на камъни; 
време за прегръщане, 
и време за въздържане от прегръщането;
време за търсене, 
и време за изгубване;
време за пазене,
и време за хвърляне; 
време за раздиране,
и време за шиене; 
време за мълчание,
и време за говорене;
време за обичане,
и време за мразене;
време за война,
и време за мир.
***"



Рядко пиша-обичам да имам какво да казвам...този случай не е такъв...




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Просто приемаш, че гадостите са ...
20.11.2009 11:23
Просто приемаш, че гадостите са част от живота и когато не зависят от нас - няма защо да се ядосваш.
Надявам се, че след като пусна постинга поне малко ти е олекнало :)
Усмивки!
цитирай
2. goby3 - Ъъъъм. . . . не точно!Само съм още ...
20.11.2009 11:28
Ъъъъм....не точно!Само съм още по-объркана!
цитирай
3. анонимен - Иии - впрягай гнева в действие!:))
20.11.2009 11:34
Нервните клетки са единствените, които не се вазстановяват!
Дай го леко!:))))
цитирай
4. goby3 - tit
20.11.2009 11:39
:) :) :)То ние си отиваме,та нервните клетки ли...
цитирай
5. анонимен - Дай малко от болката си,
20.11.2009 12:02
Gobi3.:(
Усмихни се на слънцето, по него изпращам моите поздрави!
:)
цитирай
6. goby3 - 5. анонимен :)))))))))))))))))
20.11.2009 12:08
Колко мило,само!!!
Толкова много ти благодаря!:)))))))))
От болката си няма да ти дам,тя си е моя-какво ще правя без нея!!!
А и ти сигурно си имаш своя-успех с укротяването и!
За поздравите ти благодаря и нека нещо прекрасно ти се случи,заради добрата дума,която ми каза!
цитирай
7. iliada - goby3 :)
20.11.2009 12:10
Успокой се приятелче ,такава си сладурана и не се измъчвай.Просто преувеличаваш !Знам го защото и аз съм изпадала понякога в самосъжаления по различни поводи и просто съм разбирала след време ,че всичко така съм го преекспонирала ,че след време не може да се познае действителния проблем.
Не се измъчвай напразно.Едва ли някой иска да нарани гордостта ти.Не го вярвам .
Успокой се и се радвай на живота -това е вярната формула да знаеш.
Което е писано ще стане независимо кога...........
Търпението винаги е било голяма добродетел-поне така мисля!
цитирай
8. goby3 - . iliada
20.11.2009 12:13
Много си мила,благодаря ти!
Също си и много права-търпението е добродетел...аз за жалост,не се славя като много добродетелна...:(
цитирай
9. muhatawc - аха :))0
20.11.2009 12:22
Лесно няма!!!

супер си :Р

ставаш - ей това ми е и на мене ...
цитирай
10. mmagy - Аз си пускам ето това http://www. ...
20.11.2009 12:24
Аз си пускам ето това http://www.youtube.com/watch?v=2WUD-nhsmkw на макс и намирам за какво да се усмихна,опитай:)))
цитирай
11. goby3 - muhatawc-"ей това ми е и на мене ..."
20.11.2009 12:25
:)Знаех си,че няма да съм само аз ;)
цитирай
12. goby3 - mmagy
20.11.2009 12:27
:)))))))Хей,мого е яко-благодаря ти!
цитирай
13. monna - Те..гадостите идват от гадните хора..
20.11.2009 14:01
Бягай от тях! Отърви се!
Давам ти пример: когато бях в началото на трудовата си кариера, ме поканиха да отида на едно заведение, тук в Бургас - луксозно с меки фотьойли - баровско. Аз си падам по лукса и приех. Баща ми като разбра - пощуря. Какво съм парвила в това компрометирано заведение, било пълно с проститутки и сводници? Повече не стъпих там, но споделих с директорката си ,една млада и много интелигентна дама..Тя се засмя и ми каза:- няма компрометирани заведения, моето момиче..има компрометирани хора...Много често си спомням това..
Лек и усмихнат ден, мила!
цитирай
14. goby3 - monna - Те..гадостите идват от гадните хора..
20.11.2009 14:04
Дали?
Ама аз се питам и отговор не искам ... дали аз не съм гадният човек ...
А от себе си бягане няма ...
цитирай
15. monna - Е..това вече е направо хамлетовски въпрос!
20.11.2009 14:38
В този лъжовен свят - свят на суета и лутане..може и да си отговориш?! Все някога...:)))
цитирай
16. totti - Абе усмихвай се и търси хумор във ...
20.11.2009 21:31
Абе усмихвай се и търси хумор във всичко! Не се ядосвай:)))
цитирай
17. goby3 - :)
20.11.2009 21:34
Ех,хумор...хумор...колко лесно е да се каже...
цитирай
18. vmir - Goby, съгласен съм с теб, защото си чудесна.
20.11.2009 22:05
Който не се съмнява в добротата си, става толкова по-лош, колкото по-дълго е изоставил съмненията. Който се съмнява, не може да е истински гаден, а човек понякога трябва да изглежда и такъв.
Приятна вечер!
цитирай
19. goby3 - vmir
20.11.2009 22:21
Их,бе тозиии!Засрамваш ме така!;)
Поздрави и на теб! :)
цитирай
20. mikela - Грях означава "да вървиш с...
21.11.2009 11:26
Грях означава "да вървиш срещу", т.е всичко, което правим, мислим или чувстваме срещу себе си...е грях...
цитирай
21. goby3 - mikela
21.11.2009 12:35
Нямаш представа,колко съм съгласна с теб!!!
И аз смятам,че сме силно отговорни да сме верни на себе си!
цитирай
22. pegas08 - Гоби, Гоби...до там ли я докарахме!
21.11.2009 19:31
Да мислим ? И то нощно време?...То другите занимания свършиха ли? Нещо за бродерия и прочие.
Шегувам се. Гоби, ти си ми приятел , а всичките мои приятели мислят... с изключение на мен...Че защо са ми иначе приятелите?
ПП...Ако си срещнал някой тъпак по пътя знаеш къде да позвъниш. Абе то, откакто станахме европейци, като че намаляха нашите идиоти...Браво, похвално значи!....А ти мисли, не спирай!
Лека вечер!

цитирай
23. ednaotvas - Ех, goby3,
22.11.2009 04:06
щеше ми се всички така "грешно" да се замислят за тези неща и да са "лунатици" по твоя начин... Ама много ми се иска :)))
Бъди все така, миличка, осъзнаваща и чувстваща!
цитирай
24. goby3 - pegas08 - Гоби, Гоби...до там ли я докарахме!
22.11.2009 09:15
Виноват!
Знам...излагам се! ;)
цитирай
25. goby3 - ednaotvas
22.11.2009 09:17
Хората.....доста приятно ме изненадват,понякога!
Благодаря ти! :))))))))))
цитирай
26. ednaotvas - Радвам се,
22.11.2009 09:30
че се усмихна :)))
Весел и ползотворен ден!
И все повече приятни изненади.
цитирай
27. orinavi - :)))
22.11.2009 11:20
Е, това не е истина...
Толкова много философи и всичките мислещи върху Книгата на Еклисияста. И всичките борещи първородния грях (посред нощ). Не че е лошо, много е хубаво това. Но ми е интересно кое вие накарало да мислите по тази тежка за размисъл книга? Нали сте всичките млади, радвайте се на младостта си...
цитирай
28. goby3 - orinavi
22.11.2009 11:26
Това за което размишлявах посред нощ е собственият ми живот и епизодичната ми роля в него!
Книгата на Еклисиaста не я намирам за тежка за размисъл,напротив...който има ум в главата я прегръща,като свои собствени думи.

За другите размишляващи върху нея не знам,аз лично се запознах с нея,изучавайки хуманитарни науки и в частност Религии.

Отговорих ли поне частично на въпроса ти,или продължава да ти е интересно!
(Споменах ли,че съм грешна и съм доста горделива и гневна??? ;) )
цитирай
29. orinavi - goby
22.11.2009 12:06
ха ха .. не ми отговори. но причината е в мене, малко те подведах без да искам
И аз съм размишлявал върху тази книга и то не един път. Няма човек на този свят (в плът) да не е грешен, горделив и гневен. Само ако знаеш аз пък колко съм грешен...??? Ле ле пък колко съм гневен...само ако знаеше? Просто плътта си иска нейното си. Няма как да й се угоди и да не влезе в грях човек. Лошото е когато се вършат престъпления. До сега не съм срещнал човек да ми отговори точно ...ама много точно що е грях по библейски. Всички си мислят , че е секса, но не е . Сексът е в следствие на първородния грях, не е причина.
цитирай
30. goby3 - 29. orinavi
22.11.2009 12:19
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Секса ли-чи к'во му е грешното на секса-секса си е супер.
За греха съм много съгласна с 20. mikela "всичко, което правим, мислим или чувстваме срещу себе си...е грях..."
Библейски...ех не си падам много по тая част,аз си имам своя религия.
Вярвам в Бог,вярвам в любовта,вярвам и в човека-силно вярвам в човека!
Човека е прекрасен,създаден и обичан от Бога,той е сладък и несъвършен и прекрасен в несъвършенството си.
За това не вярвам напълно в греха! УПС-ама е така,в поста написах,че не ни е дадено да знаем,кое точно е грешка и кое е право.
Вярвам в съдбата,в предопределението и същевременно,в свободната воля-сложно стана.
С две думи-всеки си има път и силата да го върви,а съмненията са съпътстващ фактор!

Някой да ме тресне с нещо тежко,че да млъкна!
цитирай
31. pegas08 - Бам, тряскам те!
22.11.2009 19:56
А ти Гоби, гепи ли още някой ,за класацията?
цитирай
32. goby3 - pegas08
22.11.2009 22:02
Ами не,народа е доста интелигентен...можеш с чиста съвест да вземеш този пост.
цитирай
33. lycki - Хубав постинг- част от библейската ...
29.11.2009 19:09
Хубав постинг- част от библейската мъдрост! Ако можехме да тълкуваме написаното в нея, щяхме да бъдем много по-богати духовно.
цитирай
34. анонимен - Malko komentarche,,,
23.01.2010 06:55
Zdr. mnogo hubav post, ama ne razbiram za6to tezi hora te uspokoqvat? ti zapo4na da pi6e6 4e si bqsna, no na men mi rpolicha 4e v kraq na tvoqta izpoved nameri pokoi za sebe si? ili gresha?
4ovek bi trqbvalo da e kritichen sus sebe si, no tova ne trqbva da otslabva lubovta mu kum sebe si - tq e put kum lubovta kum vsi4ko ostanalo, samo 4e purvo trqbva da byde otpravena navutre.
Ti goni6 suvur6enstvoto, koeto ne su6testvuva, dori svetcite sa imali grehove, za6toto kakto se kazva v bibliqta samo bog e bezgreshen. Obi4ai gre6kite si, obi4ai sebe si i ne pozvolqvai da vutreshniq glas koito te tlaska kum velicie i suvurshenstvo da ti popreci da jiveesh kato chovek.
Uspeh
Pi6i poveche imash darba :)
цитирай
35. goby3 - 34. анонимен
20.02.2010 14:42
:о) Благодаря ти! ;о)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: goby3
Категория: Други
Прочетен: 2391486
Постинги: 440
Коментари: 5351
Гласове: 33343
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930